16 kwietnia 2021

Ćwiczenie z trenerem personalnym – wybierz swojego przewodnika i motywatora

Wszyscy chcemy być aktywni i zależy nam na tym, aby sport i zdrowa dieta stanowiły w naszym życiu ważne miejsce. Warto pamiętać o równowadze i planować swoją aktywność kilka razy w tygodniu. Niektórzy zaś ćwiczą codziennie, ponieważ uważają, że dzień bez gimnastyki jest dniem straconym. Oczywiście wiele tutaj zależy od naszych możliwości.

 

Ćwiczenia i dieta – zadbaj o siebie z trenerem personalnym

Czasami nie potrafimy się zmotywować do ćwiczeń. Potrzebny nam więc będzie trener personalny. To osoba, która nie tylko powie nam, jakie ćwiczenia będą dla nas najlepsze, ale również odpowiednio nas zmotywuje. Niektórzy uważają, że współpraca z trenerem przypomina rozmowę z psychologiem. Często to osoba, która zrozumie nasze potrzeby i podpowie jak zabrać się do ćwiczeń. Najważniejsze jest przecież to, aby poukładać sobie naszą aktywność w głowie. Niektóre osoby są dość bierne i wolą rozrywkę, która nie wymaga od nich wiele zaangażowania. Takim osobom na pewno trudniej jest wydobyć z siebie pokłady energii. Właśnie wtedy dobrze jest skorzystać z usług trenera personalnego. Najpierw jednak dobrze by było ocenić jaki sport jest nam najbliższy. Każda aktywność jest dobra niezależnie od tego, czy jest to bieganie, jazda na rolkach, na rowerze, pływanie na basenie, czy chodzenie na siłownię. Czasem jednak są pewne przeciwwskazania medyczne i w przypadku pewnych schorzeń nie należy wykonywać określonych ćwiczeń. Dlatego jeżeli jesteśmy słabego zdrowia, warto upewnić się, co lekarz myśli o naszym sporcie.

Może być tak, że bieganie, a zwłaszcza długie dystanse bardzo obciążą nasze stawy – zwłaszcza jeśli mamy sporą nadwagę. Trzeba więc wtedy działać z rozsądkiem. Trener personalny to osoba, która ma dużą wiedzę, dlatego możemy być spokojni o nasze bezpieczeństwo i zdrowie. Na pewno zaleci ćwiczenia, które nie będą powodowały żadnych kontuzji. W końcu sport uprawiamy po to, żeby poczuć się lepiej, żeby poczuć przypływ energii i cieszyć się dniem.

 

Satysfakcja ze sportu 

To bardzo dobrze jeżeli wracamy z treningu i czujemy przypływ radości i pozytywnego samopoczucia. To właśnie znak, że w naszym organizmie wydzieliły się odpowiednie hormony. Jest to zasługa ruchu na świeżym powietrzu. Nie zawsze jednak pogoda jest sprzyjająca. Właśnie dlatego warto wybrać się od czasu do czasu na siłownię. Niektóre osoby wykupiły sobie karnet, który bardzo motywuje ich do regularnych wizyt w tym miejscu. Część osób potrzebuje dużo determinacji. Zdarza się niestety, że zaniedbujemy swoje ciało doprowadzając do nadwagi. Mamy złe zwyczaje żywieniowe i trudno nam zmienić swoje życie, a jest to sprawa kluczowa. Zmiana stylu życia to priorytet. W przeciwnym wypadku nigdy nie uda nam się schudnąć, a nawet jeśli to bardzo prawdopodobny jest powrót do dawnej wagi. Dlatego jeśli zbyt często jesz frytki, szybkie zapiekanki i ogólnie przetworzone jedzenie, spożywasz dużo cukru i mało się ruszasz to przede wszystkim musisz zmienić swoje podejście i styl życia. Nie ma innego wyjścia. Trzeba jednak zrozumieć, że nic związku z tym nie tracimy. Wręcz przeciwnie, nowe zwyczaje będą dużo lepsze i sprawią nam więcej satysfakcji. Oczywiście czasami łatwe rozwiązania wydają się najlepsze – pizza na mieście czy baton na drugie śniadanie są bardzo kuszące. Nie wymagają od nas czasu i zaangażowania. Lubimy proste rozwiązania, nie ma jednak wątpliwości, że trzeba nieco się wysilić, aby cieszyć się doskonałą sylwetką i zdrowiem.Niektóre osoby przekonały się, że warto zaczynać od metody małych kroków. Wielu trenerów personalnych podpowiada, że ćwiczenia to nie wszystko. Trzeba również dbać o swoją dietę. 

 

Bądź cierpliwy w oczekiwaniu na efekty

Jeżeli nasze ciało będzie miało skąd pozyskiwać wartościowe substancje odżywcze, wtedy trening da znacznie lepsze i bardziej zauważalne efekty. Niektóre osoby po dwóch lub trzech tygodniach czują się zniechęcone, ponieważ uważają, że ich ciało w ogóle się nie zmieniło, a waga nawet nie drgnęła. Faktycznie, może być to demotywujące, zwłaszcza jeżeli zdecydowaliśmy się na bardzo konkretne zmiany w swoim życiu. Może to oznaczać, że wymagana jest konsultacja z lekarzem, ale najczęściej na efekty trzeba poczekać dłużej. Czasami organizm broni się przed utratą wagi i jeśli dostarczamy mu zbyt mało kalorii, magazynuje tłuszcz, dlatego trzeba okazać tutaj cierpliwość, a wtedy żaden efekt jojo nie będzie nam straszny. Warto również pamiętać, aby nie rezygnować od razu ze wszystkiego. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na drobną przyjemność, ale najlepiej jest wybierać to, co nam nie szkodzi. Jeżeli naszą słabością są słodycze to warto wyeliminować wszelkie batony i ciastka, ale gorzka czekolada czy sezamki od czasu do czasu nie zrobią nam większej krzywdy. Cukier najlepiej zastąpić miodem, aby nasz umysł nie czuł zbyt wielkiego poczucia straty. Z czasem wszystko się ustabilizuje i nie będziemy tak tęsknić za ulubionymi słodyczami Jeżeli więc szukasz dobrego trenera personalnego to pamiętaj o tym, że zmiana stylu życia wymaga przede wszystkim dużo zaangażowanie od ciebie, a trener pomoże ci dążyć do celu.