25 kwietnia 2024
Specjalista Google Ads

Specjalista Google Ads

Czym zajmuje się specjalista Google Ads? Specjalista konfiguruje reklamy dla pożądanej grupy docelowej na różnych platformach, takich jak banery na stronach internetowych lub reklamy na Google, YouTube i przyciąga nowych klientów. Oblicza wskaźniki, które można osiągnąć przy określonym budżecie, stale optymalizuje wskaźniki po uruchomieniu. Po prostu robi wszystko, aby kliknięcie lub przejście kosztowało mniej, ale przynosiło więcej efektów, czyli konwersję. A po zakończeniu kampanii reklamowej sporządza raport z jej skuteczności.

Specjalista Google Ads – kto to jest?

  • Profesjonalista działa w różnych programach profilowych Google i wie, jakiego narzędzia użyć i do czego, rozumie podstawy użyteczności serwisu.
  • Wybiera semantykę i podkreśla słowa kluczowe.
  • Potrafi pisać skuteczne hasła i teksty reklam.
  • Pewnie ustawia reklamy w wyszukiwarce Google.

Być może największą trudnością tego zawodu jest balansowanie między ograniczeniami algorytmów wyszukiwania a tworzeniem skutecznej reklamy, która spodoba się nie tylko klientowi, ale także użytkownikowi końcowemu. Praca jako specjalista Google Ads ma swoje zalety, dla których tak wielu wybiera dziś ten kierunek marketingu internetowego: ciągły rozwój i dynamiczna praca. Aby uzyskać pierwsze efekty swojej pracy, musisz poczekać tydzień lub dwa. A żeby zrozumieć, czy Twoja strategia jest naprawdę skuteczna, wystarczy kilka miesięcy i analiza kampanii reklamowych, pomoc w rozwoju różnych obszarów biznesowych. Reklamy prowadzone przez specjalistę Google Ads wpływają na wiele osób. W rezultacie tak kształtują się nawyki użytkowników.

Na czym polega praca specjalisty Google Ads?

Praca specjalisty Google Ads łączy kreatywność i liczby: może podsuwać pomysły na skuteczne rozwiązania, łączyć je, ale jednocześnie nie może zapominać o konwersji i statystykach. Ile zarabia specjalista Google Ads? Wynagrodzenie uzależnione jest od doświadczenia i kwalifikacji. Im więcej udanych spraw ma w swoim portfolio, tym wyższa będzie pensja. Wypłata zależy również od złożoności projektu, nad którym pracuje. Jakich umiejętności potrzebuje taki specjalista? Jego praca jest niemożliwa bez znajomości Google: Ads, Search Console,Tag Manager. Może też potrzebować innych narzędzi, wszystko zależy od celów klienta.

Specjalista Google Ads powinien być w stanie:

  • Tworzyć grupy reklam.
  • Zebrać rdzeń semantyczny i słowa kluczowe.
  • Pracować z budżetami, ze stawkami na koncie reklamowym.
  • Korzystać z analiz, aby zrozumieć, jak skuteczna jest kampania lub zbierać dane o zachowaniu odbiorców.
  • Wybierać nagłówki sprzedażowe i pisać teksty reklam.

Specjalista Google Ads będzie potrzebował wytrwałości, dbałości o szczegóły, analitycznego i logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności poprawnej interpretacji dużej ilości informacji.

Gdzie studiować, aby zostać specjalistą Google Ads?

Uczelnie nie mają takiej specjalności, więc trzeba chodzić na kursy. Aby jednak ułatwić sobie przyswajanie informacji, można ukończyć specjalizację, w których niezbędna jest znajomość matematyki i logiki, aby ogólnie zrozumieć reklamę, warto ukończyć Wydział Marketingu.

Polecamy szczególnie:

Jakie działania wykonuje specjalista Google Ads?

Uruchamiając reklamę tekstową, graficzną czy reklamę na urządzenia mobilne specjalista Google Ads dąży do zapewnienia firmie stabilnego przepływu leadów. Oznacza to ruch składający się z osób, które są potencjalnie gotowe do podjęcia ukierunkowanego działania. I już dzięki leadom zamienią się w kupujących.

A specjalista Google Ads może wyświetlać samą reklamę w różnych celach:

      • Sprowadzić ludzi na stronę produktu, aby dana osoba dokonała zakupu.
      • Porozmawiać o promocji lub nowym produkcie.
      • Zwiększyć ruch na stronie lub blogu.
      • Zachęcać ludzi do podjęcia określonej akcji — na przykład kliknąć link.

Specjalista Google Ads analizuje, czy za pomocą reklamy można było osiągnąć swoje cele. Dlatego bardzo ściśle współpracuje z raportami i liczbami. Dodatkowo musi rozumieć, czy budżet zainwestowany w reklamę się opłaca.

Jakie są obowiązki specjalisty Google Ads?

Specjalista Google Ads
Specjalista Google Ads

Z jednej strony cała praca jest skoncentrowana w Google Ads i Google Analytics. Ale w rzeczywistości lista zadań, z którymi na co dzień mierzy się specjalista, jest znacznie szersza. Z listy codziennych obowiązków specjalisty można się domyślać, że jego umiejętności daleko wykraczają poza możliwość zorganizowania kampanii reklamowej. Rozumie on specjalistyczne programy. Google Ads (dawniej Google Adwords) to usługa online służąca do uruchamiania reklamy kontekstowej w wyszukiwarce Google, platformach reklamowych, YouTube i tym podobnych. Google Analytics to program do analizy witryn i aplikacji mobilnych, który umożliwia również śledzenie jakości strony docelowej i konwersji. Google Key Planner to narzędzie do planowania słów kluczowych dla reklam. Google Tag Manager to aplikacja do pracy z tagami HTML na stronie internetowej.

Oprócz posiadania wszystkich tych programów, profesjonalista musi codziennie testować i analizować różne opcje reklam, eksperymentować z odbiorcami, zaawansowanym kierowaniem. To również bardzo dużo danych, które trzeba umieć usystematyzować, przeanalizować i wyciągnąć z nich wnioski, by następnie optymalizować kampanie reklamowe pod kątem zwiększenia efektywności.